Zaznacz stronę

Co ma życzliwość dla siebie z radzeniem sobie ze stresem? Tłumaczę w poniższym filmiku. Zapraszam do obejrzenia

Relacja stres -myśli

Stres i sposób, w jaki myślimy o sobie lub sytuacji są ze sobą powiązane. Zacznijmy od tego, że stres jest zjawiskiem wywoływanym:

  • albo automatycznie w reakcji na potencjalne zagrożenie. Dzieje się to na drodze bodziec – reakcja.
  • albo w wyniku naszych myśli, które zdarzenie neutralne mogą zmienić na tragedię życiową. Stres w tym przypadku dzieje się na drodze bodziec – myśl – reakcja.

Tutaj skupiam się na tym drugim przypadku, kiedy to myśli przekształcają się w stresor.

Zamknij teraz oczy i przypomnij, sobie jakie myśli pojawiają się u Ciebie, kiedy przezywasz coś trudnego. Często, kiedy coś się wydarzy negatywnego, np. gdy popełniliśmy błąd, nie wyrabiamy się z zadaniami, zostaliśmy skrytykowani, zamiast myśli wspierających, pojawiają się te samokrytyczne, raniące. Jeśli tak też jest u Ciebie (nie musi), zachęcam do obejrzenia filmiku.

BAJKA O KRYTYCE

Z jakiegoś powodu, w naszej świadomości pokutuje mit, że krytyka jest najlepszym sposobem, aby się zmobilizować do działania, poprawić efekty i stać się „lepszą wersją siebie”. To nieprawda. Jedyne co uzyskujemy poprzez samokrytykę to gorsze samopoczucie i jeszcze większy stres. 

SAMOPRZYJACIEL

Warto zmienić sposób myślenia na bardziej wspierający. Jak? Szybki trik: Zastanów się co w danej sytuacji powiedziałbyś / łabyś do swojej przyjaciółki, czy przyjaciela? Jak próbowałbyś / łabyś ją, czy jego pocieszyć?  A potem postąp tak samo ze sobą. Bo dlaczego nie?

Cykl 8 trików na szybsze poradzenie sobie ze stresem

Niniejszy wpis  powstał w ramach cyklu „8 trików na szybkie poradzenie sobie ze stresem w pracy”, który pojawił się najpierw na Facebooku. Ideą cyklu jest przedstawienie w krótkich formach kilku sposobów, które można wykonać w każdej chwili, w każdym miejscu i o każdej porze.  Zapraszam Cię do obejrzenia kolejnych wpisów. Tu znajdziesz wpis będący zbiorem wszystkich wpisów z niniejszego cyklu.