Zaznacz stronę

Nagranie medytacji uważności, które możesz zrobić gdziekolwiek jesteś

Praktyka uważności/ mindfullness jest jednym z lepszych sposobów na radzenie sobie ze stresem.  Jest to umiejętność zatrzymania się w chwili obecnej i obserwacji jej wszystkimi swoimi zmysłami. Oznacza to, że nie podejmujemy próby zmieniania jej, ani nie oceniamy, czy ta chwila jest dobra, czy zła, czy nijaka. Ogarniamy wtedy doznania z naszego ciała i z naszego otoczenia. Nie zagłębiamy się w potok myśli, który może generować stres, zaniepokojenie. Dzięki temu możemy złapać dystans do tego co się dzieje.

Aby uspokoić się w trudnej dla siebie sytuacji, nie trzeba medytować wiele godzin siedząc po turecku lub leżąc na macie w otoczeniu kadzidełek. Nie ma potrzeby szukania miejsca odosobnienia i ciszy. Wręcz przeciwnie. Najlepsze efekty można osiągnąć, gdy wykonujemy medytację uważności w wybranej chwili dnia. Doświadczyć chwili „tu i teraz” można wszędzie: czy to w domu leżąc na kanapie, czy stojąc w kolejce w sklepie, spożywając posiłek, czy siedząc przy biurku w pracy.

Nie ma też potrzeby przeznaczania na to godziny dziennie, co jest sporym utrudnieniem dla wielu zapracowanych, mających rodziny osób. Wystarczy nawet minuta, a i tak doświadczysz jej dobroczynnych skutków. Bo rzecz polega na tym, aby skoncentrować się na doznaniach chwili obecnej

Chcesz spróbować?

Dziś przygotowałam dla Ciebie nagranie dźwiękowe, dzięki któremu doświadczysz chwili obecnej i uspokoisz skołatane nerwy. Trwa ona 5 minut. Za każdym razem, kiedy czujesz napięcie, będąc w pracy, idąc na zakupy, zapraszam Cię do jej odtworzenia.

Aby doświadczyć uważności:

  • Po prostu załóż słuchawki i włącz nagranie.
  • Nie zmieniaj swojej pozycji. Nie musisz siedzieć w odpowiedni sposób, ani stać. Możesz nawet iść. Nie polecam jednak wykonywania praktyki jadąc samochodem.
  • Nie musisz też zamykać oczu, choć niektórym pomaga to w koncentracji.
  • Podążaj uwagą za głosem i poleceniami.

Miłej praktyki 😀 

0 komentarzy