Nagranie medytacji uważności, które możesz zrobić gdziekolwiek jesteś

Praktyka uważności/ mindfullness jest jednym z lepszych sposobów na radzenie sobie ze stresem.  Jest to umiejętność zatrzymania się w chwili obecnej i obserwacji jej wszystkimi swoimi zmysłami. Oznacza to, że nie podejmujemy próby zmieniania jej, ani nie oceniamy, czy ta chwila jest dobra, czy zła, czy nijaka. Ogarniamy wtedy doznania z naszego ciała i z naszego otoczenia. Nie zagłębiamy się w potok myśli, który może generować stres, zaniepokojenie. Dzięki temu możemy złapać dystans do tego co się dzieje.

Aby uspokoić się w trudnej dla siebie sytuacji, nie trzeba medytować wiele godzin siedząc po turecku lub leżąc na macie w otoczeniu kadzidełek. Nie ma potrzeby szukania miejsca odosobnienia i ciszy. Wręcz przeciwnie. Najlepsze efekty można osiągnąć, gdy wykonujemy medytację uważności w wybranej chwili dnia. Doświadczyć chwili „tu i teraz” można wszędzie: czy to w domu leżąc na kanapie, czy stojąc w kolejce w sklepie, spożywając posiłek, czy siedząc przy biurku w pracy.

Nie ma też potrzeby przeznaczania na to godziny dziennie, co jest sporym utrudnieniem dla wielu zapracowanych, mających rodziny osób. Wystarczy nawet minuta, a i tak doświadczysz jej dobroczynnych skutków. Bo rzecz polega na tym, aby skoncentrować się na doznaniach chwili obecnej

Chcesz spróbować?

Dziś przygotowałam dla Ciebie nagranie dźwiękowe, dzięki któremu doświadczysz chwili obecnej i uspokoisz skołatane nerwy. Trwa ona 5 minut. Za każdym razem, kiedy czujesz napięcie, będąc w pracy, idąc na zakupy, zapraszam Cię do jej odtworzenia.

Aby doświadczyć uważności:

  • Po prostu załóż słuchawki i włącz nagranie.
  • Nie zmieniaj swojej pozycji. Nie musisz siedzieć w odpowiedni sposób, ani stać. Możesz nawet iść. Nie polecam jednak wykonywania praktyki jadąc samochodem.
  • Nie musisz też zamykać oczu, choć niektórym pomaga to w koncentracji.
  • Podążaj uwagą za głosem i poleceniami.

Miłej praktyki 😀 

0 komentarzy

Jak przygotować się na nadchodzące zmiany

Jak przygotować się na nadchodzące zmiany

Jest marzec 2020. Cała Polska wstrzymała oddech, gdyż pojawiło się nad nami widmo nieznanego dotąd zagrożenia. Koronawirus zaciągnął hamulec ręczny i cały świat stanął. Jest to sytuacja bez precedensu. Znaleźliśmy się w nienaturalnej dla nas sytuacji odseparowani od bliskich, znajomych. Większość z nas jedyne co może zrobić, by przyczynić się do zażegnania pandemii, to siedzieć w domu. Wywołuje to w ludziach wiele trudnych emocji i reakcji obronnych. Całą sytuację pogarsza fakt, iż nie wiemy co przyniesie nam jutro. To co możemy zrobić, to zacząć przygotowywać się na nieznane, by zminimalizować straty. Oto kilka podpowiedzi jak to zrobić.

czytaj dalej
Trik 5: Wyśmiej to!

Trik 5: Wyśmiej to!

Kolejnym trikiem, odpowiadającym na pytanie "jak radzić sobie ze stresem w pracy", a który chcę Ci przedstawić, jest śmiech.  Śmiech dobry na stres? Kto nie lubi się śmiać? Śmiem twierdzić, że nie ma zbyt dużo takich ludzi (o ile w ogóle są). Po solidnej dawce...

czytaj dalej